Подкаст. У пошуках Авторитету.
Частина 34. Дефіцит уваги.
Співрозмовники: о. Євген Фізер та єпископ Микола Петро Лучок ОР
У подкасті:
Пізнавання себе, пізнавання Бога, пізнання нашої реальності
Хто вчить про ці потреби?
Одне з завдань мами – навчити дитину контактувати зі своїми почуттями.
У суспільстві мало говорять про потреби. Про потреби соромно говорити.
Чого ти хочеш від стосунків ? Чого ти хочеш від мене? Часто це виглядає як претензія. А вміння називати?
Щоб відбувся зрілий стосунок потрібно знати про своі потреби, називати їх.
А що ти потребуєш?
Чого шукаєш?
Шукаємо наставника. Шукаємо авторитету.
Людина перестає говорити про свої потреби, коли її не слухають. Тоді включаються системи виживання.
Бажання незалежності жінок повʼязане з тим, що чоловік зловживає своєю владою.
Потреба уваги. Потреба пильної уваги протягом тривалого часу.
В чому одна з ран, яку носимо в собі? Тоталітарні системи забирали дітей у віці немовлят, щоб не завʼязався стосунок з батьками. Людина стає холодною емоційно. Нею легше керувати.
У нас величезне покоління людей, які не отримати пильної уваги.
Періоди пильної уваги: я є лише для тебе – ти є лише для мене.
Щоб розвивався стосунок. – потрібні періоди пильної уваги.
Коли потреба незадоволена – не можна жити без неї.
В радянському часі було багато посилу: ти – ніхто! А те, що у тебе є бажання, потреби? Нема потреб! Є вимоги! Людина тоді дуже зламана.
Щоб контактувати – потрібно, щоб була безпека.
Я є для тебе – ти є для мене. Це – пильна увага.
Увага дуже важлива у стосунках з Ісусом. Ісус говорить: «Увійди у свою кімнату; зачини свої двері…»
Чому Ісус покликав 12? Бо дл великої кількості груп не можна побудувати пильний стосунок.
Щоб вибудувати увагу, потрібні відповідні умови. Стосунок з Богом – потрібні умови.
Ісус з учнями багато часу проводили наодинці.
Коли нам бракує стосунків з друзями – періодів пильної уваги, то чи важливий для нас цей стосунок?
У стосунках важливо мати період пильної уваги.
Перша спокуса: зроби з каміння хліб. Перший, найважливіший аспект – потреба у стосунку: «не хлібом єдиним житиме людина, в кожним словом, що виходить з уст Божих»
Усвідомлення: пандемія неуважності настільки велика, і залежності від віртуальних збудників настільки великі, що важко добитися уважності.
Періоди пильної уваги – дефіцит у сімʼях.
Церква вчить уважності: Адорація, сповідь, ділення, групи.
Неможна нагодувати людину, яка була голодна в минулому. Можна зараз назвати цю біль, і взяти відповідальність за цю потребу у сьогоднішньому житті і практикувати цю потребу.
Потреба відображення та відгуку.
Це – величезна потреба. Ми маємо потребу відобразити.
Незріла система: керівника треба боятися, до нього не можна іти. Ісус постійно відображав.
Бог постійно до нас звертається – це про чесність. Відображення може бути гостре. Може бути і приємно.
Потрібні двоє зрілих людей, які готові чути правду про себе.
Ми потребуємо наставника.
Я потребую уважності. Потребую зворотнього звʼязку. потребую керівництво. Мати наставника.
Бог наш наставник
Уважність. Відображення. Керівництво. Ці потреби надзвичайно відображені в Ісусі.