Видимий знак невидимої Божої благодаті

Таїнства Церкви. Частина 2. Вступ.
Видимий знак невидимої Божої благодаті. о. Петро Балог ОР, Директор Інституту релігійних наук св. Томи Аквінського, богослов

У програмі:

Таїнства – Містерія. Втаємничене.
Те, що відбувається між учнем Христа і Христом. Між людиною і Богом

Таїнства – містерія, sacramentum, misterium
Святе Письмо є Таїнством, Боже Слово є Таїнством.
Найбільшим Таїнством є Бог.

Євхаристія – misterium, втаємничене – «велика Тайна Віри».

Класичне визначення Таїнства дав Петро Ломбардський: «Видимий знак невидимої Божої благодаті». У часи Середньовіччя було встановлено, що Таїнств є Сім.

Свячена вода, освячені речі – є сакраменти і сакраменталії. Це – не Таїнства, це – сакраменталії. Освячення речей, ікон, води, будинків відбувається через невидиму дію того, що називається віра: воно мене не оберігає автоматично, а по вірі моїй. Сакраменталії допомагають людям як образ: молюся не до ікони, а до Того, Хто зображений, чи за посередництвом Кого звертаємось.

Образ не може замінити Таїнство.

Між Сходом і Заходом є спільність і розуміння щодо Таїнств, хоч є певні ньюанси і відмінності, але ці різниці більше дисциплінарні, ніж богословські.

Таїнства встановив Христос. З приводу цього є певні дискусії з протестантами.

Сопричачастя між католиками і православними.
Чи можна іти до Причастя і Сповіді католикам у православних і навпаки?

Хрещення є брамою до Таїнств.
Свідки Єгови – це не християни: вони не мають Таїнства Хрещення, не вірять у Трійцю

Таїнство Подружжя – у католицькій церкві є незмінним!

Таїнства для християнина є необхідні для спасіння